Gastvrijheid begint intern.
Om gasten, klanten, patiënten een gastvrije beleving te kunnen bezorgen is interne gastvrijheid een voorwaarde. Als medewerkers zich welkom voelen in hun eigen organisatie, zich gezien, gehoord en gewaardeerd weten, dan ontstaat er ruimte, tijd en vrijheid om gastvrij te zijn richting gasten. En andersom, als dat gevoel ontbreekt, dan is het moeilijk of misschien zelfs onmogelijk om gastvrij te werken. Hoe je interne gastvrijheid creëert en onderzoekt, dat bespreekt Pauline Sterenborg aan de hand van ‘onze High 5’ voor interne gastvrijheid.
Pauline Sterenborg heeft 30 jaar als tandarts gewerkt in haar eigen praktijk en leiding gegeven aan een team dat in de loop der jaren gegroeid is tot een groep van 18 medewerkers. Interne gastvrijheid was al die jaren een belangrijk onderdeel van haar werk. Nu zij door artrose in haar handen niet meer werkt als tandarts, richt zij zich als trainer en adviseur op het ontwikkelen van een gastvrije(re) werkomgeving. Dat doet zij o.a. als business partner van Gastvrijheid in Bedrijf. Haar aandachtsgebieden zijn gastvrije zorg, interne gastvrijheid en gastvrij werken in uitdagende situaties.
Deze sessie is exclusief voor Community leden. Ben je nog geen Community lid? Meld je dan hier als nieuw lid.
De Gastvrijheid in Bedrijf Community is er om alle gastvrijheidsleiders samen te brengen en te inspireren! Soms lijken gastvrijheidsleiders wel mensen met een andere bloedgroep, DNA, passie of roeping. Mensen die anders in het werk en leven staan. Ze hebben een sterke drijfveer om hun bedrijf, organisatie, team of omgeving gastvrijer en daarmee gelukkiger te maken. Kortom; mensen met een passie voor gastvrijheid.