Ga is gastvrij doen joh

In de wereld van dienstverlenende bedrijven is gastvrijheid de katalysator tot succes. Als jouw bedrijf investeert in het versterken van gastvrijheid, kun je verwachten dat dit een domino-effect zal hebben op diverse aspecten van jouw organisatie. Hier zijn 50 resultaten wanneer je meer aandacht hebt voor interne, externe en innerlijke gastvrijheid:

Klanttevredenheid en loyaliteit
1. Hogere klanttevredenheid
2. Hogere klantloyaliteit
3. Hogere NPS score
4. Minder klachten
5. Meer complimenten
6. Minder negatieve feedback en reviews
7. Meer positieve feedback en reviews
8. Positieve mond-tot-mondreclame en aanbevelingen
9. Klanten zijn bereid meer te betalen voor een gastvrije beleving
10. Vermindering van klantverloop
11. Verhogen van de gun-factor

Medewerkerstevredenheid en -betrokkenheid
12. Meer intrinsiek gemotiveerde medewerkers
13. Meer voldoening en zingeving
14. Meer werkplezier en -geluk
15. Hogere medewerkerstevredenheid
16. Betere medewerkersbetrokkenheid
17. Vermindering van personeelsverloop, meer loyaliteit
18. Verbeterde teamgeest en samenwerking
19. Minder conflicten op de werkvloer
20. Toename van persoonlijke ontwikkeling voor medewerkers
21. Medewerkers voelen zich gewaardeerd
22. Medewerkers worden ambassadeur van de organisatie
23. Het maakt je een aantrekkelijke werkgever
24. Verhoogde emotionele intelligentie en empathie onder medewerkers.

Bedrijfscultuur
25. Betere samenwerking tussen afdelingen
26. Sterkere teams
27. Betere aanspreekcultuur
28. Betere sfeer
29. Meer inclusie
30. Meer gezamenlijke focus

Operationele efficiëntie
31. Meer begrip van klanten
32. Lagere drempel voor feedback van klanten
33. Minder (verbale en non-verbale) agressie en veiligheidsincidenten
34. Minder fouten en herstelwerk
35. Efficiëntere klachtenafhandeling
36. Snellere responstijden
37. Betere relaties met leveranciers en partners.
38. Verhoogde tevredenheid van zakelijke klanten en partners.
39. Een gastvrije bedrijfscultuur kan helpen bij het effectief omgaan met onverwachte crises, waardoor de organisatie veerkrachtiger wordt.
40. Een gastvrije werkomgeving moedigt medewerkers aan om nieuwe ideeën en innovaties te delen, wat kan leiden tot verbeterde producten en diensten.

Financiële voordelen
41. Meer omzet
42. Meer fooi
43. Meer herhalingsaankopen
44. Hogere return on investment (ROI) dan bijvoorbeeld een verbouwing of nieuw systeem
45. Hogere winstgevendheid
46. Vermindering van kosten voor klachtenafhandeling
47. Minder recruitmentkosten.

Bedrijfsgroei
48. Beter imago en reputatie van het merk
49. Verbeterde concurrentiepositie
50. Bijdragen aan SDG en maatschappelijk verantwoord ondernemen

Het investeren in gastvrijheid in dienstverlenende bedrijven is niet alleen een filantropische daad, maar een strategische zet die positieve veranderingen op meerdere niveaus kan teweegbrengen. Deze resultaten vormen een overtuigend argument voor bedrijven om gastvrijheid te omarmen en te integreren in hun bedrijfscultuur.
Het is een investering in tevreden klanten, gemotiveerde medewerkers, operationele efficiëntie, financiële gezondheid, groei en duurzaamheid. Grijp de kans om het gastvrijheidseffect te ervaren en zie jouw bedrijf naar nieuwe hoogten stijgen.
Wil jij gastvrijheid een boost geven in jouw organisatie? Daar helpen we je graag bij.

Klik hier voor:
Onze programma’s
Het boek “Gastvrij Leiderschap”
De Gastvrijheid in Bedrijf methode
Een vrijblijvende kennismaking

Deze blog is gebaseerd op het nieuwe boek van Laura de la Mar, Gastvrij leiderschap. Wil je meer ontdekken over het thema? Bestel dan hier het boek ‘Gastvrij Leiderschap’ .

Over Laura de la Mar

Gastvrij LeiderschapLaura de la Mar zet zich als gastvrijheidsstrijder in om mensen bewust te maken van de kracht van gastvrijheid en te helpen om gastvrije teams en bedrijven te creëren. Met veel passie en bevlogenheid helpt ze als trainer, coach, adviseur en spreker mensen uit diverse branches om gastvrijheid te ontwikkelen en borgen, leiderschap te ontwikkelen en teams in beweging te krijgen. Laura is daarnaast auteur, trotse eigenaar van Gastvrijheid in Bedrijf en oprichter van de Gastvrijheid in Bedrijf Community.

“Gastvrijheid is de rode draad en grootste passie in mijn leven. Ik heb echt de leukste baan ter wereld! Hoe gaaf is het als je mensen elke dag mag inspireren en helpen om zelf het verschil te maken. Gastvrijheid is de sleutel tot succes voor mensen en bedrijven.”

Bekijk hier het profiel van Laura.

Meer inspiratie, tips en tools?
Gastvrijheid in Bedrijf - Community
Gerelateerde berichten
Ken jij de Gastvrijheid in Bedrijf Community al?
  • Elke dag nieuwe inspiratie, ideeën en inzichten op het platform
  • Vergroot je netwerk met >200 gastvrijheidsleiders uit allerlei branches
  • Toegang tot de online Hospitality Academy met >200 e-learning lessen & DIY tools
  • Online live sessies en Hospitality Talks volgen en terugkijken