Pauline Sterenborg
“Ben jij zelf weleens patiënt? Dan weet je waarom gastvrijheid in de zorg belangrijk is. Gastvrij werken is niet voorbehouden aan hotels of restaurants. Integendeel! Juist in de zorg is het essentieel om iedere patiënt met oprechte aandacht te benaderen en die patiënt het gevoel te geven dat hij welkom en veilig is.
In veel praktijken is hospitality een onderbelicht thema. En dat terwijl je werk zoveel leuker wordt als jij je gastvrij opstelt naar je patiënten, je medewerkers, je collega’s. Je krijgt terug wat je geeft; dat begint al met een glimlach. Daarom is gastvrijheid het speerpunt in mijn visie op het managen van een (tandarts)praktijk.
Leergierig, Enthousiast – Kansendenker
“De samenwerking met Pauline heb ik als zeer prettig ervaren. Pauline luistert goed en kan snel en goed vertalen, van de
behoefte die je hebt omzetten naar een concreet actieplan. Daarnaast is de positiviteit en enthousiasme van Pauline ontzettend
aanstekelijk!”
Heel erg bedankt voor de fantastische manier waarop jullie deze trainingsessies hebben opgezet en begeleid. Behalve leerzaam, was het boeiend en gewoon erg leuk. Als team hebben we handvatten gekregen om op door te bouwen en daar gaan we de komende tijd ruime aandacht aan besteden.
Wat ons betreft is deze training door Pauline van Gastvrijheid in Bedrijf in combinatie met mr. Jolanda van Boven zeer zeker een aanrader voor gelijkwaardige en andere zorginstellingen!
Wie ben ik?
Ruim 30 jaar geleden startte ik, als jonge, net afgestudeerde tandarts mijn eigen praktijk; solo, met één assistente. In ruim 28 jaar heb ik die praktijk uitgebouwd naar een groepspraktijk met 18 medewerkers. De passie voor het vak, de patiënten, de medewerkers en de praktijk zijn in die jaren evenredig gegroeid. Vanwege artrose in mijn handen werk ik sinds 2018 niet meer als tandarts. Sindsdien breng ik vol enthousiasme mijn ervaring en expertise over op andere (tandarts)praktijken. Als coach en trainer richt ik mij op zowel de (tand)arts als de medewerkers van een (tandarts)praktijk, op praktijkorganisaties en op teams.
Mijn trainingen concentreren zich op de thema’s gastvrijheid en communicatie in de (tandarts)praktijk. Op maat samengesteld naar aanleiding van de vragen en wensen van jouw praktijk of jouw team. Voor het gehele team of een specifieke doelgroep binnen jullie praktijk, in je eigen praktijk of op een locatie elders, voor een hele dag of een dagdeel of voor meerdere modules verspreid over een kortere of langere periode. Vraag naar de mogelijkheden.”
Beluister mijn podcast
In deze aflevering spreekt Laura de la Mar met Pauline Sterenborg. Pauline was jarenlang tandarts totdat artrose roet in het eten gooide. In plaats van bij de pakken neer te zitten, herpakte ze zichzelf en is ze inmiddels een gevierd gastvrijheidstrainer voor met name de zorgsector.
Beluister mijn podcast
In deze aflevering is Pauline Sterenborg te gast bij de podcast van het blad TandartsPraktijk. Pauline Sterenborg was tandarts maar kon door artrose in haar handen haar werk als tandarts niet meer uitvoeren. Maar het vak liet haar niet los. Tegenwoordig traint zij mondzorgteams in gastvrijheid. Want een gastvrije praktijk geeft niet alleen blije patiënten maar daarnaast een team met een lach op het gezicht. Een win-win situatie. In deze podcast praten we over empathie in taal en gastvrijheid in de tandartspraktijk