Discussie = leren
Volgens Bales leren we veel meer van discussiëren (70%) dan te luisteren naar een presentatie (30%). Een prima tool dus om te gebruiken als je aan de slag gaat met gastvrijheid. Je kunt op verschillende manieren een discussie voeren. Een paar tips:
- Ren je Rot
- Lagerhuis discussie
- Petje op, petje af
- Rode of groene kaart
- Stille wand discussie (schrijven op grote vellen op de muur)
Mogelijke stellingen:
- Klant of gast?
- De gast is koning
- Iedere medewerker is gastheer of gastvrouw
- Iedere gast is weer anders
- Gastvrijheid zit wel of niet in je
- Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg
- Behandel de gast zoals je zelf behandeld wilt worden
- Altijd blijven lachen, ook al voel je je niet lekker in je vel
- Wie gaat voor: gast of telefoon?
- Iedere gast is welkom bij ons
- Gastvrijheid heeft geen grenzen
- We doen het al goed
- Gastheerschap houdt op als gasten zich niet meer als gast gedragen (aangedragen door Rene Smit)
- Vaste gasten hebben voorrang en meer recht op aandacht dan incidentele of nieuwe gasten (aangedragen door Rene Smit)
- Liever een paar cc te veel in een glas dan een gast die niet terugkomt (aangedragen door Rene Smit)
Wij wensen je veel succes! Heb je nog goede stellingen of tips? Laat het ons weten en wij delen het op dit platform.
Kijk hier voor meer werkvormen.
Ben je op zoek naar een inspirerende training? Kijk dan wat Gastvrijheid in Bedrijf allemaal te bieden heeft!
Gerelateerde berichten
Ken jij de Gastvrijheid in Bedrijf Community al?
- Elke dag nieuwe inspiratie, ideeën en inzichten op het platform
- Vergroot je netwerk met >200 gastvrijheidsleiders uit allerlei branches
- Toegang tot de online Hospitality Academy met >200 e-learning lessen & DIY tools
- Online live sessies en Hospitality Talks volgen en terugkijken