Gastvrijheid in de (tandarts)praktijk
Na een kennismakingsgesprek maken wij een maatwerkprogramma.
Voel of merk jij gastvrijheid in de tandartspraktijk zodra je er binnenstapt?
Zomaar enkele online-reviews van patiënten:
- “In deze kliniek valt direct op dat je zeer klantvriendelijk wordt benaderd. Van receptie, tot assistentes, iedereen is even aardig.”
- “Dit is geen tandartspraktijk maar een verdienmodel zonder enige vorm van ethiek.”
- “Luisterend oor, neemt de tijd voor je. De tandarts is rustig en legt goed uit. Nazorg heel goed.”
- “Onvriendelijke, zelfs botte, medewerker. Ze is een ramp! Jammer, het was ooit een prettige praktijk.”
Wat zeggen bovenstaande reacties over de zorg die is geleverd? Weinig tot niets! Maar ze zeggen álles over de beleving van de patiënt. De kwaliteit van (tandheelkundige) zorg kan hij moeilijk beoordelen. Wat de patiënt wél weet, is hoe hij het bezoek aan jouw praktijk ervaart. Een positieve ervaring zorgt ervoor dat hij graag terugkomt, elk half jaar weer, en dat hij enthousiast praat over je praktijk. Voor zo’n positieve ervaring is gastvrijheid een voorwaarde en in die gastvrijheidsbeleving speelt het hele team een rol.
Opties:
- Lunch and Learn in je eigen praktijk; presentatie en belevingsoefeningen om het hele team in 2-4 uur het belang van gastvrij werken duidelijk te maken.
- Training voor het hele team om met elkaar en van elkaar te leren hoe je dat doet, gastvrijheid in de (tandarts)praktijk.
- Training voor een specifieke doelgroep; bijvoorbeeld baliemedewerkers, zorgverleners of managementteam.
- Kijken door de ogen van de patiënt; de patiëntjourney door jouw praktijk.
Na een kennismakingsgesprek maken wij een maatwerkprogramma. Alle vragen en wensen van jouw team komen daarin aan bod. Als je wilt, combineren wij het programma met een gezellige lunch of een etentje als afsluiting van een leuke en leerzame dag.
Resultaten na het volgen van de training zijn bijvoorbeeld:
- Je kent het belang van gastvrijheid in een (tandarts)praktijk, zowel voor de patiënt als voor jezelf en de praktijk.
- Je weet hoe jij bij kunt dragen aan de gastvrijheid in jouw praktijk.
- Je weet hoe je met jouw gastvrije houding het gedrag van patiënten kunt beïnvloeden.
- Je weet hoe je gastvrij omgaat met verschillende patiënten.
- Je kunt door de ogen van een patiënt naar je eigen praktijk kijken.
“Vanuit onze co-creatie sessie en digitale intake met deelnemers maken we de training op maat!”
Over de training Gastvrijheid in de tandartspraktijk
Soort training
Incompany training
Groepsgrootte
4 tot 12 deelnemers
Tijdsduur
1-2 dagdelen (van 3 uur)
Voor wie is deze training?
De training Gastvrijheid in de tandartspraktijk is geschikt voor iedereen die in contact staat met (interne- en externe) gasten en klanten. We bieden trainingen aan in diverse branches en op diverse niveaus, van beginners tot ervaren experts. Er is ook geen vooropleiding nodig. Of je nu junior medewerker bent die aan het begin van het carrière pad staat of een senior verkoper die zichzelf al heeft bewezen, deze training biedt waardevolle inzichten voor iedereen. Of je nu werkt in de detailhandel, retail of automotive of zorg, de training interne gastvrijheid is een must voor iedereen!
Kortom, we bieden deze training aan in diverse branches en op diverse niveaus.
Enige basiskennis over gastvrijheid is prettig, maar niet verplicht. Er is geen vooropleiding nodig. Wel is het prettig als je basiskennis hebt over gastvrijheid.
Dat kan je bijvoorbeeld doen door de basistraining “het geheim van gastvrijheid” te volgen of het boek “Het geheim van gastvrijheid” te lezen.
Praktisch
- Dit is een incompany training, die we op maat maken voor jouw team of afdeling
- De training is geschikt voor 4 tot 12 deelnemers
- De training duurt 3 uur
- Er is geen huiswerk of voorbereiding nodig
- Neem contact met ons op voor een offerte op maat
- De training kan in het Nederlands, Engels, Duits of Spaans verzorgd worden
Voorafgaand aan de training
- Bieden we een voorbereidende co-creatie sessie met de trainer om de training Gastvrijheid in de tandartspraktijk samen op maat te maken.
- Kunnen we een digitale intake voor alle deelnemers organiseren om hun wensen aan te geven.
Na de training
Ik schrijf ons team of afdeling in
Wat je als bonus krijgt?
Een boeiende en leerrijke voordracht. Of je nu al jaren gastheer of gastvrouw bent of net van start gaat; je leert altijd bij. Het is geen verkoopverhaal maar je krijgt handvaten waar je direct mee aan de slag kunt in de praktijk met je gasten maar ook binnen je team.
Waarom kies je voor deze training?
Deskundige trainers
Onze ervaren en gepassioneerde professionals staan klaar om jou te begeleiden in jouw groeiproces tot een ware gastvrijheidsexpert.
Praktijkgerichte benadering
Wij geloven in leren door te doen. We behandelen casussen uit jouw eigen praktijk, zodat je het geleerde direct kunt toepassen in jouw dagelijkse werkzaamheden.
100% Inspiratie gegarandeerd
Laat je inspireren door concrete voorbeelden uit andere organisaties. Praktische tips en verdiepende inzichten die je direct toepast in de praktijk. Onze sessies zijn leuk, luchtig, interactief en afwisselend.
Maatwerk
Geen enkel bedrijf is hetzelfde, en daarom maken we de training in co-creatie op maat aan jouw wensen en behoeften.